5 Μύθοι για το Κρέας που Πρέπει να Σταματήσετε να Πιστεύετε

Το κρέας αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής πολλών ανθρώπων, αλλά συχνά περιβάλλεται από μύθους και παρανοήσεις. Στο σημερινό μας άρθρο καταρρίπτουμε πέντε από τους πιο συνηθισμένους μύθους για το κρέας, βοηθώντας σας να κάνετε πιο υγιεινές και ενημερωμένες επιλογές.

Μύθος #1: Το κόκκινο κρέας είναι κακό για την υγεία.

Η πραγματικότητα: Το κόκκινο κρέας, όπως το μοσχάρι και το χοιρινό, είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, όπως πρωτεΐνες, σίδηρο, βιταμίνη B12 και ψευδάργυρο. Όσο καταναλώνεται μετρίως, προερχόμενο από άπαχες και μη επεξεργασμένες επιλογές και ως μέρος μιας ολοκληρωμένης διατροφής, πλούσιας σε φρούτα και λαχανικά, το κόκκινο κρέας έχει ουδέτερη επίδραση στην υγεία μας.  

Μύθος #2: Το κοτόπουλο είναι πάντα μια πιο υγιεινή επιλογή σε σχέση με το κόκκινο κρέας.

Η πραγματικότητα: Το κοτόπουλο δεν είναι σε όλα του τα μέρη άπαχο. Το στήθος κοτόπουλου χωρίς πέτσα μπορεί να είναι μια άπαχη επιλογή, άλλα κομμάτια όμως, όπως τα μπούτια, περιέχουν περισσότερο λίπος. Επίσης στο κοτόπουλο παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η ποιότητά του, που καθορίζεται από παράγοντες, όπως η εκτροφή, η κοπή και ο τρόπος μαγειρέματος.

Μύθος #3: Η χορτοφαγία είναι ο μόνος τρόπος για να μειώσετε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της διατροφής.

Η πραγματικότητα: Η παραγωγή κρέατος μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στο περιβάλλον. Ωστόσο, δεν χρειάζεται να στερηθείτε το κρέας για να μειώσετε το περιβαλλοντικό αποτύπωμά σας. Μπορείτε να επιλέγετε κρέας από βιώσιμες εκτροφές, που φροντίζουν να εκτρέφουν τα ζώα τους με σεβασμό στην ευζωία τους και με μέριμνα προς το περιβάλλον. Μπορείτε επίσης να μειώσετε την κατανάλωση του κρέατος.

Μύθος #4: Το κρέας χάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά του όταν μαγειρεύεται.

Η πραγματικότητα: Το μαγείρεμα γενικά μπορεί να μειώσει τα θρεπτικά συστατικά του κρέατος, η  άποψη όμως  ότι το μαγείρεμα καταστρέφει όλα τα θρεπτικά συστατικά του κρέατος δεν ισχύει.. Διασφαλίστε το μεγαλύτερο μέρος των θρεπτικών συστατικών του κρέατος επιλέγοντας πιο σωστές μεθόδους μαγειρέματος, όπως ψήσιμο, βράσιμο ή ψήσιμο στον ατμό. Η επιλογή υγιεινών τρόπων μαγειρέματος διατηρεί τη θρεπτική αξία και προσφέρει τα οφέλη του κρέατος στον οργανισμό.

Μύθος #5: Δεν μπορείς να κάνεις υγιεινή διατροφή με το κρέας.

Η πραγματικότητα: Το κρέας είναι μια καλή πηγή πρωτεϊνών και άλλων θρεπτικών συστατικών. Μπορείτε κάλλιστα να απολαμβάνετε κρέας ως μέρος μίας υγιεινής διατροφής, με τη σωστή κατανάλωση σε ποσότητες και ποιότητα, επιλέγοντας άπαχα είδη κρέατος και υγιεινές μεθόδους μαγειρέματος.

Εν κατακλείδι:

Είναι σημαντικό να αξιολογείτε κριτικά τις πληροφορίες που λαμβάνετε για το κρέας και να βασίζετε τις διατροφικές σας επιλογές σε αξιόπιστες πηγές. Επίσης είναι σημαντικό να «ακούτε» το σώμα σας. Η ψυχική μας διάθεση, η σωματική μας δύναμη, η διαύγεια πνεύματος και η συνολική μας υγεία καθορίζονται από το τι τρώμε.

Σας προτρέπουμε να:

  • Επιλέγετε κρέας από αξιόπιστες πηγές και βιώσιμες εκτροφές.
  • Καταναλώνετε κρέας με μέτρο, ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής.
  • Δοκιμάζετε διάφορες μεθόδους μαγειρέματος για να διατηρήσετε τα θρεπτικά συστατικά του κρέατος.

Μην διστάσετε να συμβουλευτείτε έναν διατροφολόγο για εξατομικευμένες διατροφικές συμβουλές.

Ακολουθώντας αυτές τις απλές συμβουλές, μπορείτε να απολαμβάνετε το κρέας ως μέρος μιας υγιεινής και γευστικής διατροφής.